lunes, 30 de marzo de 2009

VALORACIONS DELS ALUMNES DE L'IESM J. SERRAT I BONASTRE SOBRE L'INTERCANVI




El 18 de març vam gravar les cançons de l'intercanvi amb l'Escola de música de Can Ponsic, la de Xamfrà i l'Escola del Parc del Guinardó:

Turcs i cavallets i el Salt de Plens de la Patum, Goundo Sankha i Samba.







Les podeu sentir al bloc http://dibuixem-i-cantem.blogspot.com/.


També hi trobareu els dibuixos dels nostres partenaires de Kédougou. Volem ressaltar els que han fet sobre el Salt de Plens de La Patum.




QUÈ EN PENSEM ELS ALUMNES DEL IESM. J. SERRAT I BONASTRE ...


SOBRE L’INTERCANVI ...

M’ha agradat molt fer aquest intercanvi de música i dibuixos amb els nens del Senegal. Trobo que és molt interessant: ens permet aprendre coses noves tant a nosaltres com a ells. M’agradaria fer més activitats com aquesta. Vera G.

Em sembla molt bé que intercanviem cançons de diferents cultures. També els contes que van fer l’any passat (Talilo nono) perquè hem pogut veure com dibuixen ells i com interpreten els nostres contes. Dani S.

És una manera de conèixer i compartir. Rut O.
Tot plegat és una experiència que ens ha ajudat a conèixer-nos millor. Marc C.

Així es coneixen diferents tipus de música, i diferents cultures, i també ens divertim. Fouad E.

M’han agradat molt els seus dibuixos i les cançons que han cantat. Ho fan molt bé! Paula E.
Crec que als nens del Senegal també els deu haver agradat les nostres cançons típiques. Eloi C. He aprés cançons del Senegal i, fins i tot, les he cantat. Guillem F.

M’ha agradat molt aquesta oportunitat de tocar per als nens del Senegal i els nens del Senegal per nosaltres. Eric B.

Escoltar com cantàvem les nostres cançons i, al fer nosaltres el mateix, ens podem adonar de l’esforç que cal per aprendre una cançó en un altre idioma i, en el nostre cas, l’esforç d’aprendre un ball diferent per a cada cançó. Àfrica F.

A mi em fa il·lusió perquè tot el que fem nosaltres després ells ho veuen. Quan ells van gravar i nosaltres ho vam veure, a mi personalment em va agradar molt escoltar amb la facilitat que pronunciaven i pensava que eren catalans perquè ho feien super bé. Alison C.

Hem après a cantar en mandinga. Eloi C. Aprens noves cultures i nous idiomes. Alba F.
Ha sigut una experiència molt bona per augmentar la nostra cultura. Bernat F.

Em sembla interessant aquest projecte. Amb ell podem conèixer una altra cultura i saber més sobre altra gent. Abans d’aquest intercanvi jo no sabia gaire bé sobre l’Àfrica i ara ja tinc una idea. He aprés a valorar més el lloc on visc i que som uns privilegiats de tenir els recursos que tenim. Juana M.

Al principi l’intercanvi de cançons em va semblar molt difícil perquè no coneixíem la llengua, però a mesura que anàvem avançant l’intercanvi em va agradar. Sobretot el dia de la gravació quan ens vam ajuntar amb les escoles. Rut E.


LA GRAVACIÓ DE LES CANÇONS ...

El que m’ha agradat més d’aquest projecte és la gravació del disc amb cançons africanes i catalanes. Albert M.
La gravació la trobo interessant, ja que amb la música podem comunicar-nos trencant les barreres dels idiomes i divertir-nos junts com a grup. Joan Carles C.

M’ha agradat molt perquè és una nova experiència: conèixer gent, intercanviar cançons, cantar-les en un altre idioma que no parlem. Encara que la gravació ha sigut llarga, ens ho hem passat molt bé i ha sigut molt divertit: hem rigut, hem ballat i hem cantat. Greta G.


Va estar bé anar a una escola de música i tenir algú que en sabés del tema, com l’Ester, ja que ella era professora. Lorelai B.

I el dia de la gravació va ser molt divertit, tot i que ho vam haver de repetir moltes vegades. Va estar bé que ens ajuntéssim nens i nenes de diferents escoles, instituts i escoles de música, per poder treballar tots junts. Aina J.
Al principi ha sigut molt pesat, perquè hem estat molta estona equivocant-nos, però després ha sigut divertit i va sortir tot perfecte. Joana C.

Vam cantar i vam veure els nens petits de l’altra escola com cantaven també i alguns nois que tocaven instruments. Melisa H.

El que més em va agradar va ser la percussió corporal. Ivan V.
Va ser interessant poder gravar amb altres escoles i veure com algunes persones tocaven instruments de percussió. Nina J.

També m’ha agradat tocar un instrument que no havia tocat mai que és el djembé. L’actuació estava molt ben programada. Teníem una directora que estava molt atenta a tots. A mi el que més m’ha agradat és que no em deien el que havia de tocar, sinó que em donaven un temps i jo havia d’improvisar amb més companys que no coneixia i que, a més, ho feien molt bé. Èric B.

He tocat una música que no havia fet mai. Vaig conèixer un noi que tocava el cajón i un noi que tocava el xilòfon molt bé. Miqueias S.

També m’ha agradat veure l’Abraham ballar i també com ho feien la Diana i les seves companyes de 1r. Marta V.

Tenien molt de ritme i a l’Escola de música vaig passar-m’ho molt bé. És una experiència enriquidora. Amb la música i el ritme vam cantar millor, per la motivació. Àlex E.
La gravació va ser maca, perquè ens vam esforçar en cantar en un idioma que mai no havíem sentit. Joan B.
Vam haver de repetir vàries vegades i crec que deu haver quedat força bé. Laura F.

També he trobat bé que alguns companys participessin tocant instruments amb gent que no coneixien. No sempre hi ha l’oportunitat de gravar un CD i potser per algú és el primer i últim cop que gravem. Anna S.
Va ser la meva primera gravació i va ser molt bonic amb els companys. Vam riure molt. Jeanice S.

Ha sigut una feina molt enriquidora, tant pel fet de cantar en una llengua diferent (en mandinga que mai no havia imaginat que ho faria) com per veure com es fa per gravar una cançó. M’ha servit per veure la feina que tenen els que graven i valorar-los més. Juana M.


ESPERANT EL CONCERT FINAL...

Ha estat una bona experiència perquè les cançons del Senegal són molt mogudes. Encara no hem fet el concert, però veig a venir que serà tot un èxit. Espero que hàgim cantat bé i que els del Senegal estiguin contents. Estar dalt d’un escenari és una experiència inoblidable i penso que molta gent que participa no hi ha estat encara. Anna M.

Ara estic esperant anar al teatre a cantar. M’alegro d’haver participat en aquesta activitat. Makarena S.

Alumnes de 2n d’ESO de l’IESM J. Serrat i Bonastre
Març 2009

No hay comentarios: